Nu inclusief de foto's!! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Joris en Mignon - WaarBenJij.nu Nu inclusief de foto's!! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Joris en Mignon - WaarBenJij.nu

Nu inclusief de foto's!!

Door: Joris en Mignon

Blijf op de hoogte en volg Joris en Mignon

12 Januari 2008 | China, Yangshuo

Eindelijk de mogelijkheid de foto's up te loaden! Vorige keer nog vergeten te vermelden dat we een tussenstop in Guangzhuo hebben gemaakt. Een beetje grimmige, vuile stad. Daar hadden we een prima hotel tegenover het station. Prima voor ons... dachten we.... 's Nachts zijn we echter flink uit onze slaap (Mignon vooral) gehouden.. Er was enorme ruzie op de gang. En niet even een half uurtje. Het ging uren door, er werd met glaswerk gesmeten en er werden discussies met politieagenten gevoerd. Maar voor ons alleen een tussenstop... dus de volgende dag mooi op tijd richting het station.. om de hoek!
Overal zoeken naar het treinnummer dat op onze kaartjes vermeld stond. Maar helaas. Treinnummer leek volledig onbekend. Tot we een "officieel" dametje onze kaartjes lieten zien waarna ze volledig in paniek raakte. Ze begon heftig in het Chinees te praten met een hoop gebaren en betrok zo'n beetje iedereen in de stationshal bij het probleem. Wij waren uiteraard weer "de" grote attractie. Uiteindelijk werd het ons duidelijk. Guangzhou had 2 stations. En inderdaad... wij waren op he verkeerde station. Nog 40 minuten te gaan... Een hoop gestress.. Maar een taxichauffeur heeft zich flink druk gemaakt en met gevaar voor eigen leven (en dat van ons) kwamen we nog op tijd op het juiste station!
Verder hebben we onze eerste Gekko op de kamer kunnen verwelkomen! En helaas ook onze eerste kakkerlak.. :( Welkom in Azie!!

Vandaag zijn we in Yangshuo aangekomen en het lijkt tot nu toe echt super! We zitten hier midden in het karstgebergte! Enige nadeel is dat het redelijk koud is. Weer een stuk koeler na Hong Kong en Guilin. We hebben allebei een beetje een griepje onder de leden, dus de komende dagen even rustig aan. Vanmiddag lekker aan de rivier gezeten en de hele middag bootverhuurders en verkopers afgewimpeld. Beetje toeristisch.. maar we beginnen er lol in te krijgen. We hebben een manier gevonden om de schoenpoetsers af te wimpelen... richt een grote camera op ze en ze rennen gillend en lachend weg!

Liefs!

• 12 Januari 2008 - 14:18

Dick:

Hoi,
    Ik zie het de foto's staan er.
    Leuk jullie weer gesproken te hebben.

Groetjes van hier

• 12 Januari 2008 - 15:13

Marijke:

Hoi allebei, ook het tweede pakje is aangekomen. Mooie foto's hoor, tot horens

• 12 Januari 2008 - 15:38

Elsbeth:

He Mignon en Joris,

geweldig om jullie verhalen te lezen,
    geniet ervan!

XXX
    Elsbeth

• 13 Januari 2008 - 03:10

Nienke:

leuk die foto's! Ziet er nog heel anders uit dan dit gedeelte van azie, nog een hoop te gaan en ik moet alweer weg.. kus!

• 13 Januari 2008 - 10:26

Daf:

Hi goodmorning, net aan de koffie en jullie prachtige foto's aan het kijken! Blijf jaloers :) Kus Daf

• 13 Januari 2008 - 11:15

Robert:

Tsja, ziet er netjes uit. Toch maar eens aan mijn spaarvarken vragen of ik daar ook een keer naartoe mag.

• 13 Januari 2008 - 19:31

Marijke V:

Ni hao. Wat ben ik blij dat jullie fototoestel mee genomen hebben. Echt genieten. liefs van ons

• 13 Januari 2008 - 21:08

Maris:

Echt super foto's weer! Klinkt te tof allemaal.

liefs maris

• 14 Januari 2008 - 10:20

Ellen:

Wat ongelooflijk VET zeg...niet normaal meer!! Hier kunnen de meeste mensen alleen maar van dromen en jullie zijn DAAR gewoon...
    you RULE!!

Dikke kus El

• 14 Januari 2008 - 12:49

Dennis:

He Joris en Mignon

Leuke foto's. Nog veel plezier !!!

Groeten,
    Dennis (Vitae)

• 25 Januari 2008 - 18:12

Freddy:

Moi,

Gaat goed he??
    Wil wel ruilen!! Ziet er inder geval allemaal goed uit.
    Had mijn scepsis over deze hele reis(old wief), nu ik alles lees en zie, jullie hebben helemaal gelijk.

Groetn Freddy

P.s. als jullie terug zijn verwacht ik wel een uitnodiging om onmeunig bier te komen drinken!!!

• 19 Februari 2008 - 10:17

Sandra:

Hoi,

Weer mooie foto's en een leuk verhaal! Hoelang zijn jullie voor jullie gevoel al weg, jullie maken zo veel mee.. Zijn de foto's van de expositie overgekomen?

Gr Sandra
    (PS: off. vanaf maart naar Projecten)

• 02 Maart 2008 - 14:37

Miel:

Hoi Joris en Mignon,

hoop dat jullie reis goed gaat en dat jullie vele nieuwe avonturen beleven.

Ik ben over zo'n anderhalve week voor 2 weken in Kuala Lumpur op vakantie met Reidun. Daarna kan het zijn dat ik pas in Julie of Augustus weer in Azie ben, en aan het einde van het jaar in Australie.

Waar zijn jullie tegen die tijdstippen?

groetjes,

Miel en Reidun