Van Peking naar Hong Kong en nu Guilin! - Reisverslag uit Guilin, China van Joris en Mignon - WaarBenJij.nu Van Peking naar Hong Kong en nu Guilin! - Reisverslag uit Guilin, China van Joris en Mignon - WaarBenJij.nu

Van Peking naar Hong Kong en nu Guilin!

Door: Joris en Mignon

Blijf op de hoogte en volg Joris en Mignon

09 Januari 2008 | China, Guilin

We zijn wat laat... maar iedereen uiteraard nog een supergoed 2008 vanuit China!!
Het blijkt hier toch nog wat lastiger dan we dachten om een fatsoenlijk internetcafeetje te vinden. We zitten hier nu in een zaal met meer dan 200 computers... en toch heeft het ons nog ongeveer een half uur gekost, en een hele hoop bekijks voordat ze door hadden dat wij ook graag gebruik wilden maken van 1 van die computers!! We lijken hier in China, met uitzondering van HongKong, sowieso wel een attractie. Mensen stoppen op straat, keren om, steken een straat over om ons maar van dichtbij te kunnen bekijken. Ongegeneerd.. van heeel dichtbij! Een vreemde gewaarwording. :)

Even terugkijken.. we waren in Peking gebleven. In Peking hebben we het eigenlijk super gehad. Temeratuur was al iets aangenamer. Zo rond het vriespunt. Veel rondgeslenterd, veel tempels bekeken, en als hoogtepunt (met dank aan Bas en Anoek voor het nummer van Mr. Ting) de muur!! Een fantastisch plek... die nog steeds gesloten is voor publiek! Een hoop geklim en geklauter, maar meer dan de moeite waard!
Verder nog erg gelachen om de taxichauffeurs. We hadden in NL al wel vernomen dat ze Engels moeten leren ivm de Olympische spelen, maar dat blijkt dus inderdaad een serieuze zaak. Dit houdt in: ze hebben allen een bandje in de auto met standaard Engelse zinnetjes... die draaien en herhalen ze tot in den treure. Wel ernstig grappig om te horen! En uiteraard hebben we ook nog even het Olypmisch stadion in aanbouw bekeken... 1 ding is zeker.... ze doen errug hun best!

Toen door naar Hong Kong. Echt een enorme wereldstad. Super naar onze zin gehad. We wisten ook dat dat ons laatste "relatief luxe" verblijplaats zou worden... dus lekker van genoten! Nog wel gelachen toen ik vroeg hoe laat het "rooftop" zwembad open was. Ze verklaarden me zo'n beetje voor gek... dat gaat namelijk in april pas open. Terwijl het toch echt een graad of 23 was.. Lijkt me een prima temeratuurje om een duik te nemen!! En na 4 weken heeft mijn spijkerbroek het reeds begeven... en ben ik een aantal keren flink uitgelachen bij het vragen naar een broek in lengtemaat 34.. :( Nog naar de "peak" geweest in Hong Kong... maar helaas matig uitzicht vanwege enorme laag smog..

En dan nu vanochtend vroeg aankomen in Guilin. .... er ging zojuist iets mis... bericht werd al geplaatst!
Nog weinig van gezien.. Ligt hier wel prachtig.. al aardig in de buurt van het karstgebergte. Er lopen hier 2 grote rivieren door de stad en er zijn iets van 4 meren. Het ziet er in elk geval super uit. Hier blijven we drie nachten en dan vertrekken we naar Yangshou. Daar gaan we mountainbiken en kanoen!
Foto's volgen nog, we hopen morgen!

Liefs,
Joris en Mignon

• 09 Januari 2008 - 12:16

Ellen:

Wauw!! Echt super vette story weer... Pas goed op elkaar en we horen wel weer van jullie!!

Hele dikke KUS Ellen!!

• 09 Januari 2008 - 12:22

Daf:

Nou we hebben een super timing voor MSN, die houden we erin :)Ben weer helemaal bij en jullie ook :) Liefs Daf

• 09 Januari 2008 - 12:52

Dick:

Hoi Joris en Mignon,
    Leuk weer iets van jullie te horen en te zien. Alles is dus goed gegaan na de luxe treinreis van Peking naar Hongkong.
    Ben zeer benieuwd naar de nieuwe foto's.
    Groetjes van ons uit Bornerbroek.

• 09 Januari 2008 - 12:53

Nienke:

supercool allemaal! Helemaal top, geniet er ontzettend van, ik ben eigenlijk best dichtbij! Maar vlieg over een paar daagjes door naar Australie. Hou jullie in de gaten!
    Liefs, Nienke

• 09 Januari 2008 - 13:00

Marijke:

Ben benieuwd naar de foto's> Natuurlijk jullie verhaal direct gelezen na e.e.a. al gehoord te hebben op msn. Na al deze luxe dus afzien!!!!!! Ik kijk alweer uit naar het volgende berichtje, dikke kus Marijke

• 09 Januari 2008 - 13:05

Stef:

Hey! Wat bedoelen jullie met laatste 'relatieve luxe' slaapplaats??
    Dit zijn geen grappen!! :)
    Ben benieuwd naar de foto's trouwens..
    Tot gauw!

• 09 Januari 2008 - 15:56

Gerty:

Hoi,

Ook van hier de beste wensen en een gezond 2008!!!!
    Prachtig verhaal.

Groetjes Gerty

• 09 Januari 2008 - 17:25

Astrid:

Leuk weer!! Begin me met alle (stief)zussen in het buitenland relatief gewoontjes te voelen... Maar 't is elke keer ook een mini wereldreisje vanuit de huiskamer.
    Succes en veel plezier weer,
    Astrid

• 09 Januari 2008 - 19:00

Sandra:

Hoi, heel gelukkig 2008, is in ieder geval goed begonnen zo te zien. Leuke verhalen! Joris, Frank heeft een foto voor je uitvergroot, kan ik deze naar een of ander postadres sturen? En je foto's hangen nu ook (5e verd.), zijn mooi.

Gr Sandra

• 09 Januari 2008 - 19:33

VdBrand:

haha een skon nij lang boks zit er niet in dus. sterkte!! en groetjes
    GJ Elly Jop Meike

• 10 Januari 2008 - 11:52

Marijke:

Vandaag, donderdag, is i doos aangekomen.D'r kan nog meer bij op zolder. Liefs Marijke

• 10 Januari 2008 - 21:38

Okke:

23 graden en dan een spijkerbroek kopen :P , neem een lengtemaat 20 dan heb je een boxer :D. Klinkt goed allemaal nu weg van de luxe en op naar de armoede ;)

grtz

• 11 Januari 2008 - 11:30

Hans:

Leuk dat jullie in Guillin zijn, daar ben ik drie jaar zelf ook geweest nl.

Ik weet niet of je er in dit seizoen veel van zult zien, maar het is de plek waar op plantages de plant "artemisia" wordt verbouwd, waarvan het extract weer gebruikt wordt als malaria medicijn in Afrika en Azië.

veel plezier verder. Hans en Anke